I move… For no man.

Gerpla väckte mig i morse med att gå runt och flåsa, gnälla och vara allmänt ängslig. Bara att hoppa upp och dra på sig kläderna så fort som möjligt, samla på sig nycklar, mobil och bajspåsar och sedan gå ut. Tyvärr var hon mindre bra i magen, rent av kass. Så det blir till att peta i henne lite Canikur under dagen.

En bit in på promenaden kommer det två kvinnor, en barnvagn och en amstaff bakom oss. Jag tänker, tydligen i min dumhet, att man generellt anpassar hastigheten till den som går framför. Men nej, tydligen inte om man har amstaff och själv blev tappad som liten, eller något.
Så, bara så att alla vet – om din hund skäller i hundmöten så är du förpassad till hundrastgårdar, för du har ingenting på trottoarer/gångvägar/i skogen att göra.

Jag vet inte riktigt om jag ska skratta eller gråta över folks idioti. Men det slutar nog med skratt, det är åtminstone inte jag som har fått för mig att jag har fri passage för att jag går med en viss hund. 🙂

20140520_112832

Lämna en kommentar